OM OSS

Klosterverken är nu tillbaka i sin ursprungliga skepnad.  Vi är det som nyligen var Outokumpu’s precisionsbandverk i Långshyttan. Innan dess Avesta-Polarit, Avesta-Sheffield, Avesta, Fagersta och – som det började med – Klosterverken. Mer om historien finns under fliken ”HISTORIA”.

Sedan den 1/1 2015 är Klosterverken ett eget, fristående aktiebolag. Det vi tillverkar och säljer, precis som tidigare, är kundanpassade kallvalsade precisionsband i rostfria specialstål.

Vi ägs av ett gäng rostfria entusiaster som brinner för, som vi säger, ”Världens bästa material” och samtidigt vill behålla kompetensen och tillverkning av rostfritt stål i Sverige.

Vi ser det som ett mervärde att finnas och verka i Bergslagen!

OBS: Detta är en site om hur det KUNDE ha sett ut om kallvalsverket i Långshyttan funnits kvar. Det är enbart fiktion och har ingenting med verkligheten att göra.

En hemsida om hur det kunde se ut ….